[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.z poziomu zwierzêcego rozwija siê nowe ni¿sze ja, abyutworzyæ trzeci cz³on nowego troistego cz³owieka.Przedstawsobie w myœli wszystkie trzy ja cz³owieka, przechodz¹ce wcielenia jako zespó³.Gdy jeden z cz³onków zespo³u posuwa siê o jeden szczebel drabiny ewolucjiw górê, inni posuwaj¹ siê tak¿e, zawsze równoczeœnie, nigdy oddzielnie.Zespó³nigdy nie zostaje rozbity.Na szczycie drabiny Wy¿sze Ja przechodzi na jeszczewy¿szy stopieñ, zwany Akua Aumakuas, wy¿sze ja bogów.Prawdopodobnie jest wieledalszych stopni ewolucji, jednak te s¹ poza mentalnym pojmowaniem œredniegocz³owieka, poniewa¿ ostateczny Bóg jest czymœ, czego nie jesteœmy w staniesobie wyobraziæ.Kiedy ktoœwchodzi po drabinie o szczebel w górê, posiada pusty ni¿szy szczebel.Zgodniez Wiedz¹ Tajemn¹ istota zwierzêca jest przy³¹czana do zespo³u jako noweni¿sze ja, czyli nowe ja ni¿szego szczebla - i rozpoczyna siê kolejna seriawcieleñ.Wierzenie to jest zilustrowane przez wyobra¿enia o charakterzetotemów, znajdowane na obszarze ca³ej kuli ziemskiej, od Eskimosów krêgupolarnego po Aborygenów w Australii.Szczególnie interesuj¹cym obiektem jestklasycznej formy totem, znajdowany na Nowej Zelandii a¿ po dzisiejsze czasy, óws³up totemowy przedstawia wierzenie, ¿e cz³owiek posiada trzy duchy,z których najbardziej rozwiniêty jest istot¹ podwójn¹ z³o¿onaz energii mêskiej i ¿eñskiej.Najni¿sza postaæ przedstawiona narzeŸbionym s³upie jest du¿ym symbolem pewnego rodzaju zwierzêcia.Ponad duchemzwierzêcym jest wyobra¿ona bardziej ludzka postaæ, czêsto maj¹ca rêcei nogi owiniête wokó³ szyi ni¿szego ducha.Ponad drugim duchem, czêstoposiadaj¹c tylko niewielkie cia³o, znajduje siê postaæ z dwiema twarzamiumieszczonymi ty³em do siebie, na jednej g³owie.Ten górny duch czêsto jestprzedstawiany ze skrzyd³ami, wskazuj¹cymi, ¿e mo¿e on unosiæ siê ponad dwomadolnymi duchami.Wy¿sze Ja cz³owieka nie ¿yje wewn¹trz cia³a ludzkiego razemz dwoma ni¿szymi ja przedstawionymi ze splecionymi razem cia³ami - ¿yjeono “ponad cia³em”.Kap³anihawajscy uwa¿ali reinkarnacjê za tak pospolit¹ prawdê, ¿e nie czynili ¿adnegowysi³ku, aby to pojêcie zaszyfrowaæ.Okreœlali J¹ po prostu “hou-ola”.“Ola”znaczy “¯ycie”, a “hou” znaczy “nowy”, “powtarzaæ”, “czyniæ znów, jakpoprzednio”.U¿ywany przez nich równie¿ zwrot “ola-honua” t³umaczy siê jako“poprzednie ¿ycie”, a tak¿e “naturalnie, bez powodu”.Oczywiœcie, kap³aniwierzyli, ¿e bez specjalnego powodu, w naturalny sposób cz³owiek ¿yje przezkilka wcieleñ, zanim wejdzie wy¿ej po drabinie ¿ycia.¯yj¹c jakoni¿sze ja w ciele zwierzêcia, zdajemy siê istnieæ, podlegaj¹c okreœlonym prawomrozwoju i przemian, a jako œrednie ja podzielany przeciwnoœcii cierpienia, jakich doœwiadcza fizyczne cia³o.Podlegamy chorobom,niedostatkom, jak równie¿ krzywdom, jakie wyrz¹dzaj¹ nam inni ludzie.Kiedycia³o zmêczy siê, idziemy na drug¹ stronê odpocz¹æ chwilê i utrwaliæ sobielekcje, jakich nauczyliœmy siê.PóŸniej wracamy, wcielaj¹c siê kolejny raz,zgodnie z wielkim prawem, które kieruje ca³¹ ewolucj¹.Dla tychosób, które poszukuj¹ sensu ¿ycia.Wiedza Tajemna jest wspania³ym celem pozasamym ¿yciem.Nie tylko oferuje rozs¹dn¹ ideê, pozostaj¹c w zgodzie ze wspó³czesnymiteoriami ewolucji, ale tak¿e przenosi Boga z niedostêpnych wy¿yn w zasiêgnaszych mo¿liwoœci rozumienia.z ka¿dego punktu widzenia Wy¿sze Ja jestnajbardziej logicznym i wiarygodnym pojêciem “Boga, który jest w nas”.Ponad Wy¿szym Ja mog¹ byæ jeszcze wy¿sze istoty, ale dla celów powszedniegobytu wystarczy wiedzieæ, ¿e istnieje Wy¿sze Ja, ¿e jest ono czêœci¹ naszejca³kowitej istoty i ¿e jest zawsze gotowe i chêtne pomagaæ nam.Najwiêksz¹ korzyœci¹, jak¹ odnosimy zaznajamiaj¹c siê z Wiedz¹ Tajemna,jest œwiadomoœæ metody porozumiewania siê z naszym Wy¿szym Ja.Ta tajemnapsychologia zawiera jedyny sprawdzaj¹cy siê w praktyce pogl¹d na twórczedzia³anie myœli - zanoszenie próœb do Wy¿szego Ja POPRZEZ ni¿sze ja.Pojêciemodlitwy zawarte w Wiedzy Tajemnej jest unikaln¹ ide¹ w dziedzinie pozytywnegomyœlenia.Jedynym mo¿liwym sposobem otrzymywania odpowiedzi na nasze proœbyjest wytwarzanie wyobra¿eñ wzrokowych, wzmocnionych si³¹ ¿yciow¹ tworzon¹ przezUCZUCIE pragnienia, a nastêpnie posy³ania tych form myœlowych drog¹telepatyczn¹ poprzez ni¿sze ja do Wy¿szego Ja.Nie powinnosiê modliæ bezpoœrednio do Boga
[ Pobierz całość w formacie PDF ]