[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Metoda Liczbowo-Rymowa MetodaLiczbowo-Rymowa Spistreœci Mnemotechniki Wszystkich osób by³o cztery:ja, mój kot i jego dwa rowery:-)Metoda prezentowana wtym rozdziale nazywa siê Metoda Liczbowo-Rymowa i jak siê zapewne domyœlasz,polega ona na :- przyporz¹dkowaniu odpowiednimcyfrom od 1 do 10 s³Ã³w które rymuj¹ siê z brzmieniemtej cyfry.Np.Cztery - rowerySzeœæ - jeœæ, i- zapamiêtywaniu informacji na tych s³owach -zupe³nie tak samo jak w metodzie poprzedniej.Poni¿ej znajdzieszprzyk³adowy zestaw s³Ã³w-haków tego systemu. oBudowa i zasady tworzeniaRzymski pokójMetoda £añcuchowaMetoda Liczbowo-Kszta³towaMetoda kolejnoœciowa - opcja drugaG³Ã³wny System PamiêciowyWarianty metod kolejnoœciowychRozszerzanie pojemnoœciMetoda obrazowaKonkretne zastosowania- Matematyka, fizyka- Chemia i inneZaawansowane sposobyzapamiêtywania z³o¿onychwyliczanek. 1 =2 =3 =4 =5 =6 =7 =8 =9 =10 =G³azDrwaLwyRoweryPiêœæJeœæSiemiêOsaDziewczêDziêcio³ Przedstawione skojarzenia to tylko moje propozycje.Niektóre nich nie s¹ mo¿e a¿ tak ³atwo kojarz¹cesiê - 9 i 10 :-( - ale nic lepszego ju¿ znaleŸæ niemog³em :-).Jeœli nie odpowiadaj¹ ci te s³owa, lub czujesz, ¿emo¿esz mieæ problemy z bezpoœrednim skojarzeniemliczby z odpowiadaj¹cym jej s³owem, zmieñ je bezchwili wahania.Z tymi czy innymi skojarzeniami, zanim bêdziesz móg³ich u¿yæ, najpierw musisz je zapamiêtaæ.Ca³asztuczka oczywiœcie polega na tym, ¿e s³owa tefonetycznie s¹ podobne do nazw odpowiadaj¹cym im liczb(rymuj¹ siê po prostu), wiêc to zadanie jestu³atwione.A jak ju¿ je opanujesz, spróbuj zrobiæ z nimianalogiczne æwiczenie jak poprzednio. Spróbuj zapamiêtaæ podan¹ poni¿ejwyliczankê ekonomiczn¹.Dopodstawowych za³o¿eñ Zarz¹dzanie Przez Cele nale¿yzaliczyæ:1.pe³ne i autentyczne zaanga¿owanie naczelnegokierownictwa w uruchomienie i sprawne funkcjonowaniesystemu ZPC2.wspó³dzia³anie podw³adnych w ustalaniu celów irozdziale zadañ3.znaczn¹ samodzielnoœæ podw³adnych w wyborzeœrodków i sposobów realizacji przyjêtych celówznajduj¹ce odzwierciedlenie w indywidualnych planachprzedsiêwziêæ, które zobowi¹zuj¹ siê realizowaæ.4.otwart¹ i pe³n¹ dostêpnoœæ prze³o¿onego dlawspó³pracowników w zakresie doradztwa i konsultacji5.koncentracjê na osi¹gniêtych konkretnych wynikach,rezultatach, a nie na dzia³aniach (nieraz pozornych)prowadz¹cych do celu6.obowi¹zkowe okresowe przegl¹dy postêpu robót ioceny ich efektywnoœci Tak np.mo¿na zapamiêtaæ pierwszy element:1.pe³ne i autentyczne zaanga¿owanie naczelnegokierownictwa w uruchomienie i sprawne funkcjonowaniesystemu ZPCGrupa dyrektorów i menad¿erów wy¿szego szczebla(bia³e koszule, krawaciki i te sprawy:-)) razem zumorusanymi robotnikami w kaskach pchaj¹ pod górkêogromny g³az.Co raz jakiœ bia³y ko³nierzyk odskakujeod pchaj¹cej grupy i z wyci¹gniêt¹ rêk¹ krzyczy zca³ych si³: "Szczyt to nasz cel".Wszyscychórem odpowiadaj¹ "Oj tak, tak" Bia³yko³nierzyk z powrotem wskakuje do grupy pchaj¹cej ipomagaPchaj¹ tak i pchaj¹, a co jakiœ czas któryœmenad¿erek odskakuje na bok, sprawdza, mierzy,przelicza, o coœ pyta pchaj¹cych ludzi - s³owem,sprawdza czy ca³e to pchanie g³azu sprawniefunkcjonuje.Proste, nieprawda¿?Spróbuj sam zapamiêtaæ resztê elementów.Jestem pewien, ¿e pójdzie ci jak z p³atka.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]