[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Po pierwsze, Biblia uczy, ¿e jedyne nieœmiertelne istoty to te w Boskiej naturze.Przez nieœmiertelnoœæ rozumiemy stan nie podlegaj¹cy œmierci, stan, w którym œmieræ jest niemo¿liwa.W Biblii jest ona zdefiniowana jako ¿ycie samo w sobie, samoegzystuj¹ce ¿ycie, ¿ycie, którego trwanie nie zale¿y od ¿adnego zewnêtrznego warunku ani rzeczy (Jan 5:26; 6:53).Nieœmiertelnoœæ, która jest równowa¿na boskoœci, pocz¹tkowo by³a tylko w Bogu (1 Tym.1:17; Jan 5:26).Potem zaoferowa³ On j¹ Jezusowi pod warunkiem wiernoœci a¿ do œmierci (Jan 5:26,27; ¯yd.1:3; 12:2).Dlatego przed zmartwychwstaniem œwiêtych Jezus by³ jedyn¹ istot¹, która j¹ otrzyma³a (1 Tym.6:16).Œwiêci, lecz nikt inny, zostan¹ obdarzeni nieœmiertelnoœci¹ w swym zmartwychwstaniu (2 Piotra 1:4; 1 Kor.15:53,54; 2 Kor.5:4; 1 Jana 3:2), poniewa¿ nie jest ona rzecz¹ wrodzon¹ u cz³owieka, lecz mo¿e byæ osi¹gniêta jako nagroda przez cierpliwe trwanie w czynieniu dobra.Jest ona zatem rzecz¹ udzielan¹ tylko œwiêtym (Rzym.2:7).Poniewa¿ ogólnie mówi¹c, deizm przypisuje nieœmiertelnoœæ wszystkim ludziom, czyni to w sprzecznoœci z Bibli¹, która stwierdza, ¿e pocz¹tkowo posiada³ j¹ wy³¹cznie Bóg, który nastêpnie udziela jej jako nagrody tylko Jezusowi i Jego wiernym naœladowcom.Poniewa¿ nieœmiertelnoœæ posiadaj¹ tylko boskie istoty, nie jest ona wrodzonym przymiotem ludzi, co dowodzi, i¿ deizm jest b³êdem.Biblia przeczy w tej kwestii deizmowi tak¿e i dlatego, ¿e prawda na temat nieœmiertelnoœci zosta³a po raz pierwszy objawiona przez naszego Pana poprzez ewangeliê (2 Tym.1:10), podczas gdy b³¹d deizmu na temat œwiadomej nieœmiertelnej egzystencji dla wszystkich ludzi w stanie œmierci by³ wyznawany przez ponad 2000 lat przed Chrystusem i jest wyznawany a¿ dot¹d, co widaæ w fa³szywych religiach Egiptu, Babilonii, Indii, Chin, Persji, Grecji, Rzymu itp., który to fakt jest kolejnym argumentem obalaj¹cym przysz³e ¿ycie deizmu.Ta doktryna deizmu przeczy nauce Biblii, ¿e kar¹ za grzech jest œmieræ, unicestwienie, podczas gdy deizm nic nie mówi o unicestwieniu jako karze za grzech, lecz wyznaje, ¿e zarówno grzech jak i sprawiedliwoœæ otrzymuj¹ tak¹ sam¹ nagrodê wiecznego, nieœmiertelnego i b³ogiego ¿ycia po œmierci, ca³kowicie niezale¿nie od zmartwychwstania.Przytoczone wy¿ej wersety dobitnie dowodz¹, ¿e kar¹ za grzech jest œmieræ.Tak wiêc w tej kwestii Biblia zaprzecza pogl¹dowi deizmu na ¿ycie przysz³e.Jest wiele innych biblijnych doktryn przecz¹cych pogl¹dowi deizmu na przysz³e ¿ycie.Biblia naucza, ¿e ¿ycie wieczne - wieczna, doskona³a, szczêœliwa egzystencja - jest darem uzale¿nionym od wiernoœci Bogu przez zas³ugê i s³u¿bê Chrystusa.Oto kilka z licznych tekstów o tym mówi¹cych: Mat.19:29; Rzym.2:6,7; 5:21; 6:23; 8:13; Obj.2:10.Jednak deizm, przecz¹c tym i wielu innym wersetom, utrzymuje, ¿e naturalnym darem cz³owieka spe³niaj¹cym siê w chwili œmierci jest wieczna, nieœmiertelna, doskona³a i szczêœliwa egzystencja.Przeczy on tak¿e s¹dowi Boga, ¿e grzesznik naprawdê umrze - nie tylko pozornie, podczas gdy w rzeczywistoœci bêdzie ¿y³ po œmierci (1 Moj.2:17).Przeczy równie¿ wyraŸnym oœwiadczeniom Biblii, ¿e œmieræ jest pozbawionym œwiadomoœci stanem, w którym ludzie o niczym nie wiedz¹, niczego nie robi¹, niczego nie pamiêtaj¹, o niczym nie myœl¹, niczego nie czuj¹ i niczego nie chc¹ (Ps.6:6; 146:3,4; Kaz.9:5,6,10; Ijob 14:21; Iz.63:16; Dan.12:2; Jan 11:11-14; Dz.Ap.7:62; 1 Kor.15:6,18,20,51).Przeczy on tak¿e prawdziwemu pogl¹dowi odnoœnie tego, co umiera.Pismo Œwiête uczy, ¿e umiera dusza, osoba (1 Moj.3:19; Job 36: 14; Ps.56:14; 116:8; 78:50; Iz.53:10,12; Ezech.18:4,20; Mat.26: 37; Jak.5:20), podczas gdy deizm utrzymuje, ¿e dusza nie umiera, lecz wprost przeciwnie: ¿yje dalej w wiecznej nieœmiertelnej b³ogoœci.Dlatego jest on niebiblijny.W przeciwieñstwie do deizmu, który uczy, i¿ nagroda nastêpuje przy œmierci, Biblia uczy, i¿ nagroda jest udzielana przy zmartwychwstaniu (Iz.35:4; 62:11; Dan.12:1,3; Mat.16: 27; 19:29; 25:14-23; £uk.14:14; Jan 14:3; Rzym.8:23; 1 Kor.5:5; Kol.3:4; 2 Tym.4:8; 1 Piotra 1:3-8,13; 1 Jana 3:2; Obj.11:18; 22:12).Pogl¹d deizmu na ¿ycie przysz³e przeczy tak¿e biblijnemu pogl¹dowi, ¿e ¿ycie przysz³e ca³kowicie zale¿y od zmartwychwstania, poniewa¿ Biblia uczy, ¿e jeœli nie ma zmartwychwstania, nie ma te¿ przysz³ego ¿ycia (1 Kor.15: 18, 32).Przeczy on tak¿e idei zmartwychwstania, które oznacza przywrócenie duszy do ¿ycia w ciele dopasowanym do jej charakteru (1 Kor.15:35-38), co pozostaje w ca³kowitej sprzecznoœci z pogl¹dem deizmu na ¿ycie przysz³e bez zmartwychwstania jako œwiadomego, wiecznego ¿ycia istoty duchowej od chwili œmierci.Przeczy on tak¿e zmartwychwstaniu jako biblijnej podstawie nadziei na przysz³¹ egzystencjê (Dz.Ap.23:6; 24:15; 26:6-8), ucz¹c ¿e cz³owiek posiada wrodzon¹ samoegzystencjê, która trwa nadal po œmierci.Biblijna nauka o dniu s¹du (Obj.20:12) tak¿e pozostaje w wyraŸnym konflikcie z przysz³ym ¿yciem deizmu, w którym nie ma potrzeby ani miejsca na dzieñ s¹du.Nauka Biblii o zniszczeniu niepobo¿nych (Ps.145:20; Fil.3:19; 2 Tes.1:9), ³¹cznie z szatanem i jego anio³ami (¯yd.2:14; Iz.27:1; Mat.25:41), jest w ostrej sprzecznoœci z przysz³ym ¿yciem deizmu, w którym wszyscy niepobo¿ni bêd¹ ¿yli nadal, ju¿ nie jako niepobo¿ni, poniewa¿ zrzuc¹ "grudê ziemi", która sprawia³a, ¿e grzeszyli.Jeœli jednak ta "gruda ziemi", materialne cia³o jest odpowiedzialne za grzech, jak to siê dzieje, ¿e szatan i jego upadli anio³owie, którzy nie maj¹ "grudy ziemi" tak¿e grzesz¹, i to bardziej ni¿ ludzkoœæ? Dlaczego przez minione 6000 lat nie s¹ bez grzechu, skoro s¹ duchami? Ilustruje to kolejn¹ sprzecznoœæ miêdzy Bibli¹ a deizmem na temat przysz³ego ¿ycia ludzkoœci po œmierci.Ilustruje to ogromny konflikt miêdzy Bibli¹ a deizmem we wszystkich tych powy¿szych kwestiach na temat przysz³ego ¿ycia ludzkoœci po œmierci, co oznacza, ¿e ten pogl¹d deizmu jest niebiblijny.Pogl¹d deizmu o ¿yciu zmar³ych ludzi jako duchów z pominiêciem zmartwychwstania jest pogañskim wierzeniem wpajanym przez ka¿d¹ pogañsk¹ i inn¹ fa³szyw¹ religiê na ziemi.Miêdzy innymi w³aœnie dlatego aposto³ Pawe³ mówi³ o religiach pogañskich jako o czczeniu diab³Ã³w (1 Kor.10:20).Nie powinniœmy oczywiœcie byæ winnymi czczenia diab³a i wobec tego powinniœmy unikaæ deistycznego pogl¹du na ¿ycie przysz³e.Pogl¹d ten jest oparty na pierwszym k³amstwie szatana (1 Moj.3:4,5; Jan 8:44) wypowiedzianym jako bezpoœrednie zaprzeczenie prawu Boga co do kary za grzech (1 Moj.2:17).Warto jest przyjrzeæ siê trzem elementom tego k³amstwa: (1) "¯adnym sposobem [w rzeczywistoœci] œmierci¹ nie pomrzecie [bêdzie siê tylko wydawa³o, ¿e umrzecie, lecz w rzeczywistoœci tak nie bêdzie]"; (2) "bêdziecie jako bogowie [anio³owie, duchy (¯yd.1:7, por.Ps.97:7), choæ pozornie bêdziecie martwi]"; (3) "znaj¹cy [doœwiadczaj¹cy w stanie pozornej œmierci] dobre [szczêœcie]".Deiœci nie cytuj¹ pozosta³ej czêœci tego k³amstwa - "i z³e [mêki]" - poniewa¿ nie wierz¹ w mêki bezbo¿nych zmar³ych.Przyjmuj¹ jednak i popieraj¹ pierwotne potrójne k³amstwo szatana z wyj¹tkiem jego ostatniej czêœci.Tak wiêc ich ¿ycie przysz³e jest dok³adn¹ realizacj¹ tego pierwszego k³amstwa z zastrze¿eniem wspomnianego wyj¹tku.Dowodzi to jego fa³szu.Poza wspomnianym wyj¹tkiem, jest ono w du¿ym stopniu tym samym oszustwem na temat stanu œmierci, jakie szatan narzuci³ œwiatu poprzez papiestwo, co tak¿e dowodzi jego nieprawdziwoœci.¯ycie przysz³e deizmu jest w du¿ym stopniu zgodne z zasadami ewolucji, która jest kolejnym powodem jego fa³szu.Jest ono oczywiœcie oparte na fa³szywym pogl¹dzie o cz³owieku, który przecz¹c ¿e cz³owiek jest ludzk¹ dusz¹, twierdzi ¿e cz³owiek jest po³¹czeniem istoty ludzkiej i duchowej, podczas gdy Biblia uczy, ¿e cz³owiek jest dusz¹ ludzk¹ - 1 Moj.2:7; 12:5; 14:21; 36:6; 46: 18,22,25-27; 2 Moj.1:5; 16:16; 21:23; 3 Moj.5:1,2,4; 6:1,2; 17:12; 22:11; 23:30; 4 Moj.19:18; 31:35,40,46; 5 Moj.10:32; Joz.10:28, 30,32,35,37,39; Iz.53:10,12; Mat.20:28; Ezech.18:4,20; Jer.52: 29,30; Dz.Ap.2:41,43; 3:23; 7:14; 27:37; Rzym
[ Pobierz całość w formacie PDF ]