[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.10 ewentualne ograniczenia | +---------------------------------+-------------------------------------+ | | | | | | +---------------------------------+-------------------------------------+ potwierdzenie nr.11.wydane dnia.12 (pieczêæ urzêdowa).13.podpis upowa¿nionego urzêdnika.Imiê i nazwisko upowa¿nionego urzêdnika Orygina³ tego potwierdzenia musi byæ przechowywany na statku i udostêpniany na ¿¹danie (zgodnie z prawid³emI/2 Konwencji).data urodzenia posiadacza dyplomu.14.podpis posiadacza dyplomu.15 zdjêcie posiadacza dyplomu.16 przed³u¿enie wa¿noœci potwierdzenia do dnia.(pieczêæ urzêdowa).podpis upowa¿nionego urzêdnika przed³u¿ono dnia.17.imiê i nazwisko upowa¿nionego urzêdnika przed³u¿enie wa¿noœci potwierdzenia do dnia.(pieczêæ urzêdowa).podpis upowa¿nionego urzêdnika przed³u¿ono dnia.17.imiê i nazwisko upowa¿nionego urzêdnikaSEKCJA B-I/3Wytyczne dotycz¹ce podró¿y przybrze¿nych1 W przypadku gdy Strona chce zdefiniowaæ pojêcie podró¿y przybrze¿nych, dla celów ustalenia ró¿nic miêdzy dziedzinami wiedzy wymienionymi w kolumnie 2 tablicy kompetencji zawartej w rozdziale II i III czêœci A Kodu dotycz¹cych zasad wydawania dyplomów wa¿nych do pracy na statkach uprawnionych do u¿ywania bandery Strony i dopuszczonych do ¿eglugi przybrze¿nej, nale¿y wzi¹æ pod uwagê nastêpuj¹ce czynniki, pamiêtaj¹c o ich wp³ywie na bezpieczeñstwo wszystkich statków i œrodowiska morskiego.1 typ statku i rodzaj uprawianej ¿eglugi.2 tona¿ brutto statku i moc maszyn silnika g³Ã³wnego wyra¿ona w kW.3 charakter i d³ugoœæ podró¿y.4 maksymalna odleg³oœæ od portu schronienia.5 adekwatnoœæ zasiêgu dzia³ania i dok³adnoœci urz¹dzeñ do okreœlania pozycji nawigacyjnej.6 warunki pogodowe normalnie wystêpuj¹ce w rejonie odbywania podró¿y przybrze¿nych.7 wyposa¿enie statku i stacji brzegowych w sprzêt ³¹cznoœci dla celów ratowniczych.2 Strona posiadaj¹ca statki odbywaj¹ce podró¿e przybrze¿ne na akwenach przybrze¿nych innej Strony powinna nawi¹zaæ dwustronne porozumienie z dan¹ Stron¹.3 Celem tych porozumieñ nie jest rozci¹gniêcie rejonu p³ywania z ¿eglugi przybrze¿nej na ca³y œwiat t³umacz¹c siê tym, ¿e statek przebywa stale na akwenach wód przybrze¿nych kolejnych s¹siednich Stron.Sekcja B-I/4Wytyczne dotycz¹ce procedur kontrolnychWstêp1 Celem procedur kontrolnych, zgodnie z prawid³em I/4, jest upewnienie siê przez uprawnionych przez w³adze portowe danej Strony do tego celu urzêdników, ¿e cz³onkowie za³ogi statku posiadaj¹ wystarczaj¹ce kompetencje zapewniaj¹ce bezpieczn¹ i nie zagra¿aj¹c¹ œrodowisku ¿eglugê.2 Cele tych kontroli w zasadzie nie ró¿ni¹ siê od okresowo przeprowadzanych kontroli elementów konstrukcyjnych i wyposa¿enia statku.Istot¹ tych kontroli jest uzyskanie oceny ca³oœciowego systemu bezpieczeñstwa statku i zapobiegania zanieczyszczeniu œrodowiska.Ocena3 Uœciœlaj¹c wytyczne oceny, tak jak to wskazano w Sekcji A-I/4, zredukuje siê do minimum subiektywnoœæ ocen, co jest elementem nieuniknionym we wszelkiego rodzaju kontrolach.4 WyraŸne wytyczne podane w prawidle I/4, ust.1.3 w zasadzie wystarcz¹, by skierowaæ uwagê inspektora na zakresy kompetencji.Id¹c za wskazówkami wytycznych, inspektorzy mog¹ sprawdziæ dowody umiejêtnoœci nabyte na szkoleniach.W wypadku gdy dokumentacja budzi w¹tpliwoœci lub jest niekompletna,.inspektor mo¿e zarz¹dziæ demonstracjê danej umiejêtnoœci.5 Inspektor znajduj¹cy siê na pok³adzie statku, badaj¹cy przebieg zdarzenia, jak podano w prawidle I/4, lub przeprowadzaj¹cy rutynow¹ kontrolê, powinien os¹dziæ w oparciu o swoje doœwiadczenie, czy statek jest eksploatowany w sposób mog¹cy zagra¿aæ ¿yciu, mieniu lub œrodowisku.Sekcja B-I/5Wytyczne dotycz¹ce przepisów w poszczególnych krajach(Brak przepisów)Sekcja B-l/6Wskazówki dotycz¹ce szkolenia i jego ocenyKwalifikacje instruktorów i egzaminatorów1 Ka¿da Strona powinna upewniæ siê, ¿e instruktorzy i egzaminatorzy maj¹ odpowiednie kwalifikacje i doœwiadczenie do prowadzenia odpowiednich typów i poziomów szkolenia i wystawiania oceny cz³onkom za³Ã³g, zgodnie z wymaganiami Konwencji i wytycznymi podanymi w tej sekcji.Szkolenia podczas pracy i ich ocena2 Ka¿da osoba prowadz¹ca szkolenie cz³onków za³ogi podczas pracy na statku lub na l¹dzie, którego ukoñczenie pozwala³oby póŸniej ubiegaæ siê o œwiadectwa kwalifikacyjne zgodnie z Konwencj¹, powinna otrzymaæ odpowiednie wskazówki i instrukcje dotycz¹ce treœci i metod szkolenia.3 Ka¿da osoba odpowiedzialna za nadzór nad szkoleniem cz³onków za³ogi podczas pracy na statku lub na l¹dzie, którego ukoñczenie pozwala³oby póŸniej ubiegaæ siê o œwiadectwa kwalifikacyjne zgodnie z Konwencj¹, powinna mieæ odpowiednie doœwiadczenie i wiedzê dotycz¹c¹ treœci i metod szkolenia.4 Ka¿da osoba, na statku lub na l¹dzie, egzaminuj¹ca cz³onków za³ogi po szkoleniach, którzy po zdaniu tych egzaminów mogliby ubiegaæ siê o œwiadectwa kwalifikacyjne zgodnie z Konwencj¹, powinna:.1 otrzymaæ odpowiednie wskazówki dotycz¹ce oceny znajomoœci i umiejêtnoœci.2 zdobyæ praktyczne umiejêtnoœci oceniania pod kierunkiem doœwiadczonego egzaminatora, ku jego zadowoleniu.5 Ka¿da osoba odpowiadaj¹ca za nadzór nad szkoleniem cz³onków za³Ã³g, którego ukoñczenie pozwala³oby póŸniej ubiegaæ siê o œwiadectwo kwalifikacyjne zgodnie z Konwencj¹, powinna w pe³ni rozumieæ system ocen, metody szkolenia i znaæ zakres praktycznych umiejêtnoœci.Sekcja B-I/7Wytyczne dotycz¹ce przep³ywu informacjiSprawozdania dotycz¹ce napotkanych trudnoœciStrony s¹ proszone o za³¹czanie w sprawozdaniach wymaganych zgodnie z prawid³em I/7 uwag na temat przydatnoœci wskazówek zawartych w czêœci B niniejszego Kodu.Sekcja B-I/8Wskazówki dotycz¹ce norm jakoœci1 Wprowadzaj¹c odpowiednie normy jakoœci, zgodnie z przepisami prawid³a I/8 Sekcji A-I/8, w systemie administrowania dyplomów, Strony powinny wzi¹æ pod uwagê istniej¹ce krajowe i miêdzynarodowe systemy i w³¹czaæ poni¿sze kluczowe elementy poprzez okreœlenie:.1 polityki dotycz¹cej jakoœci i œrodków, wed³ug których polityka ta ma byæ wprowadzana;
[ Pobierz całość w formacie PDF ]