[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Poniewa¿ odbiór nigdy nie jest natychmiastowy, pocz¹tkowo s³yszalne bêd¹ s³owa “rezonuj¹ce" (consonanti), które po 5-15 minutach bêd¹ coraz rzadsze i wreszcie ca³kowicie zanikn¹, daj¹c wolne dojœcie przekazywanemu s³owu.W ka¿dym razie odbiorca nie powinien nigdy d¹¿yæ do uzupe³niania znaczenia s³owa, które dochodzi do niego niekompletne, poniewa¿ nawet tak prosta interpretacja ze strony woli mog³aby przekreœliæ powodzenie eksperymentu.Ponadto mog³oby to byæ Ÿród³em b³êdów, które wywiera³yby póŸniej wp³yw na odbiorcê, sugeruj¹c mu co innego.Wa¿ne jest zatem, aby odbiorca mia³ umys³ mo¿liwie jak najbardziej pusty i aby nie stara³ siê unikaæ maksymalnego skoncentrowania w celu lepszego us³yszenia s³abych i niewyraŸnych dŸwiêków.Winien on ograniczyæ siê do czekania na nieuniknione, kolejne wyjaœnienie.W momencie ³adowania nadawca winien wymówiæ dane s³owo z maksymaln¹ wyrazistoœci¹, skanduj¹c jego sylaby, wzmacniaj¹c akcent i uwypuklaj¹c spó³g³oski, w przeciwnym razie eksperyment na pewno siê nie uda.PóŸniej wystarczy ju¿, aby powtarza³ tylko od czasu do czasu w myœli to s³owo.W ka¿dym razie to s³owo bêdzie odebrane jak “szeptane we œnie".Czasami s³yszalne bêd¹ pojedyncze litery nastêpuj¹ce szybko jedna po drugiej.Oznacza to, ¿e ³adowanie tej placca na nadawcy jest zbyt s³abe lub ¿e nie jest ono jednolite.Jeœli natomiast jest ono zbyt energiczne, dŸwiêki ulegaj¹ os³abieniu, a¿ do ca³kowitego zanikniêcia.Je¿eli eksperyment jest przeprowadzony w idealnych warunkach, przekazywane s³owo jest odbierane natychmiast w sposób jasny i dok³adny, co jest dowodem na to, ¿e wszystkie trudnoœci i przeszkody opisywane dotychczas, s¹ tylko wynikiem tego, ¿e nie znaleŸliœmy jeszcze najlepszego sposobu ³adowania placche
[ Pobierz całość w formacie PDF ]