[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tak jest i dalej wzwy¿, a¿ do samego Jezusa Chrystusa, który w pokorze pochyla siê nad aposto³ami i mówi: “Wy jesteœcie moj¹ gleb¹ i na was wype³niam s³owa.Ten, kto chce byæ pierwszy, musi byæ ostatnim, a kto chce byæ panem, musi byæ s³ug¹ wszystkich".Obmywanie nóg oznacza chêæ s³u¿enia, pochylanie siê w pokorze.Musi to byæ ogólnym uczuciem dla tych, którzy rozwijaj¹ siê ezoterycznie.Je¿eli uczeñ przenikn¹³ siê t¹ pokor¹, przeszed³ pierwsz¹ stacjê chrzeœcijañskiego wtajemniczenia.Dowiaduje siê o tym na podstawie pewnego objawu wewnêtrznego i zewnêtrznego.Objaw zewnêtrzny to uczucie, jakby jego stopy obmywa³a woda.Symptom wewnêtrzny to wizja astralna, która wystêpuje z niezawodn¹ pewnoœci¹.Widzi on siebie obmywaj¹cego stopy gromadce ludzi.Pokazuje siê to w jego snach.Ka¿dy ma tak¹ wizjê.Gdy to prze¿y³, to rzeczywiœcie wzi¹³ w siebie ten rozdzia³ Ewangelii.Nastêpnie, jako druga stacja, wystêpuje biczowanie.Kiedy siê do tego dochodzi, wtedy czytaj¹c o biczowaniu i poddaj¹c siê dzia³aniu tego wra¿enia trzeba wytworzyæ w sobie inne uczucie.Trzeba nauczyæ siê stawiaæ temu czo³o i staæ mocno przy smagniêciach bicza ¿ycia, trzeba mówiæ sobie: bêdê sta³ mocno podczas wszystkich cierpieñ i bólów i zniosê wszystko, co mnie spotka.Symptomem zewnêtrznym bêdzie teraz odczucie bólu w ró¿nych punktach na ca³ym ciele.Symptomem wewnêtrznym jest wizja senna, w której widzi siê siebie samego ubiczowanym.Trzeci¹ stacj¹ jest ukoronowanie cierniem.Musi dojœæ do tego inne uczucie.Uczeñ uczy siê staæ wytrwale, chocia¿ spada na niego szyderstwo i wyœmianie tego, co ma najœwiêtszego.Symptomem zewnêtrznym jest odczuwanie uciskaj¹cego bólu g³owy.Symptom wewnêtrzny to wizja astralna, ¿e jest siê cierniem ukoronowanym.Teraz mo¿na przejœæ do czwartej stacji, któr¹ jest dŸwiganie krzy¿a.Tu trzeba rozwin¹æ nowe, zupe³nie okreœlone uczucie.Polega ono na przezwyciê¿eniu odczucia, ¿e w³asne cia³o jest najwa¿niejsze.Cia³o musi staæ siê dla ucznia tak obojêtne jak kawa³ drewna.Niesiemy wtedy nasze cia³o przez ¿ycie i patrzymy na nie obiektywnie, sta³o siê ono drzewem krzy¿a.Nie trzeba przy tym nim pogardzaæ, lecz traktowaæ jak narzêdzie.Dojrza³oœæ na tym stopniu wykazuje nastêpuj¹cy symptom zewnêtrzny: w czasie medytacji, dok³adnie na miejscach Œwiêtych Ran, wystêpuj¹ czerwone punkty, jakby stygmaty na rêkach, stopach i na prawym boku, na wysokoœci serca.Symptom wewnêtrzny: uczeñ ma wizjê, ¿e sam wisi na krzy¿u.Pi¹tym stopniem jest œmieræ mistyczna.Polega ona na tym, ¿e cz³owiek prze¿ywa teraz nicoœæ tego, co ziemskie, rzeczywiœcie na chwilê umiera dla wszystkiego, co ziemskie.Mog¹ tu byæ podane tylko sk¹pe opisy wtajemniczenia chrzeœcijañskiego.Cz³owiek prze¿ywa jako wizjê astraln¹, panuj¹c¹ wszêdzie ciemnoœæ, œwiat ziemski znika.Czarna zas³ona rozpoœciera siê przed tym, co ma nadejœæ.W tym stanie uczeñ poznaje wszystko, co istnieje w œwiecie jako z³o.Jest to zst¹pienie do piekie³.Potem przychodzi prze¿ycie, ¿e zas³ona zosta³a rozdarta na dwoje i teraz wystêpuje œwiat dewachaniczny.Jest to rozdarcie zas³ony œwi¹tyni.Teraz nastêpuje szósty stopieñ, z³o¿enie do grobu.O ile przy czwartym stopniu cia³o staje siê obiektywne, tak tutaj uczeñ musi wytworzyæ w sobie uczucie, ¿e wszystko, co otacza nas na Ziemi, przynale¿y do nas tak samo jak w³asne cia³o.W³asne cia³o rozszerza siê poza granice skóry, nie jest siê ju¿ istotn¹ odosobnion¹, lecz z³¹czon¹ z ca³¹ planet¹ ziemsk¹.Ziemia sta³a siê naszym cia³em, jest siê pogrzebanym w Ziemi.Siódmym stopniem jest zmartwychwstanie.Stan ten nie daje siê opisaæ s³owami.Dlatego w wiedzy tajemnej mówi siê, ¿e siódmy stan mo¿e byæ pomyœlany tylko przez tego, którego dusza zupe³nie uwolni³a siê od mózgu.Komuœ takiemu mo¿na by go opisaæ.Dlatego te¿ stan ten mo¿e byæ tutaj tylko wspomniany.Chrzeœcijañski nauczyciel wiedzy tajemnej daje wskazówki, jak ten stopieñ jest prze¿ywany.Kiedy cz³owiek prze¿y³ te siedem stopni, to chrzeœcijañstwo sta³o siê wewnêtrznym prze¿yciem jego duszy.Jest on ca³kowicie zjednoczony z Jezusem Chrystusem.Jezus Chrystus jest w nim
[ Pobierz całość w formacie PDF ]