[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.32 T³umaczenie Czes³awa Mi³osza, dz.cyt.Rozdzia³ 15.Stra¿nicy Graala1 Zob.rozdzia³ XIII, podrozdzia³ Królowie ¯ydów.2 Pierwotny Zakon Syjonu zosta³ utworzony w tym celu, ¿eby chêtni muzu³manie, ¿ydzi i inni mogli wejœæ do chrzeœcijañskiego zakonu, który przekszta³ci³ siê w zakon templariuszy.3 Idea³y cysterskie znacznie odbiega³y od zainteresowañ Watykanu: obejmowa³y edukacjê, rolnictwo i sztuki œwiête.4 Siedzibê misji Kolumby na ³ona zniszczyli nordyccy piraci w 807 r.Nowy klasztor œw.Bernarda na tym miejscu by³ raczej cysterski ni¿ kolumbañski.5 Ean Begg, dz.cyt., s.103.6 Louis Charpentier, dz.cyt., s.55.7 Tam¿e, s.56.8 Tam¿e, s.69.Inne wybrane materia³y na temat templariuszy i krzy¿owców to: John C.Andressohn, The Ancestry and Life of Godfrey de Bouillon; Baigent i Leigh, Œwi¹tynia i lo¿a; Desmond Seward, The Monks of War i Steven Runciman, Historia wypraw krzy¿owych.9 Louis Carpentier, dz.cyt., s.70.10 Plan fundamentów Notre Dame wykorzystywa³ uk³ad warstwowy gruntu i miejsca ukrycia “Matek Ziemi", gdzie si³y magnetyczne wzmacnia³y siê z racji oddzia³ywania podziemnych jaskiñ i Ÿróde³.11 Zob.rozdzia³ XIX, podrozdzia³ Tradycja druidyjska i kamieñ filozoficzny.12 Louis Charpentier, dz.cyt., s.29.13 Dolmen zwykle sk³ada siê z dwóch prostych kamieni po³¹czonych u góry poziomym “nadpro¿em", jak w Stonehenge.Od czasów prehistorycznych dolmeny s³u¿y³y za gigantyczne rezonatory (zupe³nie jak g³owice akustyczne s³u¿¹ do wzmocnienia akustyki instrumentów muzycznych), by wzmóc w³aœciwoœci pr¹dów tellurycznych Ziemi.15 Louis Charpentier, di.cyt., s.137-143.16 Wartoœci liczbowe czêsto ukrywa³y wykorzystanie œwiêtej geometrii jak w Starym Testamencie przy opisie Œwi¹tyni króla Salomona (l Krl 6 i 2 Krn 3, 6).16 Louis Charpentier, dz.cyt., s.144-151.17 Michael Howard, The Occult Conspiracy, Rider/Century Hutchinson, Londyn, 1989, s.9-10.18 Zob.rozdzia³ I, podrozdzia³ Pierwsze krople œwiêtej krwi.Ponadto: R.F.Gould, Gould's History of Freemasonery; Alexander Horne, King Salomon 's Tempie in the Masonie Tradition.19 Adepci œwiêtej geometrii i miernictwa zwykli uwa¿aæ uk³ad metryczny za “modne g³upstwo", poniewa¿ nakazuje stosowaæ dziesi¹tki i setki.Podstawowa jednostka miary podzielna przez 10 prowadzi do nieuniknionych niedok³adnoœci i takich nonsensów jak powtarzaj¹ce siê u³amki dziesiêtne.Miara Uniwersalna jest o wiele dok³adniejsza i ma w podstawie 12, jest podzielna przez piêæ z jego szeœciu pierwszych liczb i zapewnia o wiele bardziej giêtk¹ podstawê do obliczeñ matematycznych ni¿ 10.Geometria oparta na dziesiêcioboku jest równie chwiejna.G³Ã³wne czynniki w œwiêtej matematyce to 3, 4 i 12.(Zob.: John Michell, dz.cyt.).20 Temat jest dobrze opracowany w: Baigent i pozost, dz.cyt., s.35-37.Podobnie Baigent i Leigh, Œwi¹tynia i lo¿a, s.55-60 i 63-72 dostarcza sporo informacji o dzia³aniach inkwizycji wobec templariuszy i o flocie tych ostatnich.21 Dobre omówienie Prowansji jako “kolebki przebudzenia": Margaret Starbil dz.cyt., s.67-78.22 Eleonora Akwitañska jest znakomitym przyk³adem kobiecego rówr uprawnienia w tym regionie.Jej znaczenie i wp³ywy by³y sta³ym Ÿród³em zak³opotania dla biskupów Koœcio³a rzymskiego.23 Zob.rozdzia³ XIII, podrozdzia³ Król ¿ydów.Ponadto: Zoe Oldenburg, Masscacre at Montsggur, J.Sumption The Albigensian Crusade.24 Ekskomunikê ca³ego narodu szkockiego odwo³ano dopiero w 1323 r.po tym jak Robert Bruce I pobi³ Edwarda II pod Bannockburn w 1314 r.i szeœæ lat póŸniej spisano szkock¹ konstytucjê – Deklaracjê z Arbroath.Nastêpnie w 1328 r.traktat z Northampton potwierdzi³ niepodleg³oœæ Szkotów pod ber³em Roberta I.25 Zob.rozdzia³ XVII, podrozdzia³ Szkocja i Graal.Rozdzia³ 16.Powstanie domu Stewartów1 Ksiê¿a w Koœciele celtyckiem mogli mieæ ¿ony (choæ istnia³y enklawy bez¿ennych mnichów).Ich œwiêcenia kap³añskie by³y œciœle dziedziczne, przechodzi³y z ojca na syna.Przodkowie Crinana utrzymywali dziedziczne kap³añstwo Duli przez ponad piêæ pokoleñ (od ok.850 r.).Pod koniec X wieku Crinan by³ seneszelem (marsza³kiem) Isles, opatem Duli (Dule, w pobli¿u Aberfeldy, Perthshire) i opatem Dunkeld.2 W czasie wst¹pienia na tron Malcolma III Canemore'a Koœció³ celtycki przewa¿a³.Ale mia³o siê to zmieniæ.¯ona Malcolma, Ma³gorzata (ostatnia saska spadkobierczyni i prawnuczka Aetheralda Niegotowego) zosta³a wychowana w katolicyzmie przez dziadka, Stefana, króla Wêgier.Spêdzi³a tak¿e nieco czasu na dworze Edwarda Wyznawcy, króla Anglii.Wychodz¹c za Malcolma nie zna³a gaelickiego, u¿ywanego przez celtyckich ksiê¿y, ale jej syn zosta³ królem Szkocji, Dawidem I, i w zwi¹zku z tym g³ow¹ Uœwiêconej Rodziny œw.Kolumby.Ma³gorzata (póŸniejsza œw.Ma³gorzata) zignorowa³a celtyckie dziedzictwo i posz³a za swoim katolickim wychowaniem, tak ¿e dwie kultury po³¹czy³y siê nierozerwalnie.Historyczna zawartoœæ tego podrozdzia³u ma Ÿród³o w rodzinnych archiwach królewskiego domu Stewartów i zapiskach g³owy Uœwiêconej Rodziny œw.Kolumby.3 Klasztor w Dol za³o¿y³ celtycki œwiêty, Samson, który pierwszy przy-¿eglowa³ do Bretanii z Kornwalii na pocz¹tku VI wieku, w okresie panowania króla Childeberta, Merowinga.Dol znajduje siê na wybrze¿u Bretanii, w pobli¿u Dinan, niedaleko Saint Michel.Nosz¹cy dzidê Samson, d³ugow³osy i z druidyjska tonsur¹ z przodu by³ wychowany przez walijskiego opata Illtyda.Biskupem Dol zosta³ ko³o 530 r
[ Pobierz całość w formacie PDF ]