[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jest to Arka Przymierza, ciche potwierdzenie tajemnego ustosunkowania, istniej¹cego miêdzy Stwórc¹ a stworzeniem.§§ 11-13.Brahm jest jednym z imion Boga, a Braha znaczy Bóg.Zanim zosta³em Bogiem indywidualnym – by³em Bogiem uniwersalnym, gdy¿ jeden zale¿y od drugiego.S¹ oni jedn¹ i t¹ sam¹ spraw¹, zawsze ni¹ byli i zawsze bêd¹.Ja Jestem z wami zawsze".§ 14.Nie mo¿na cz³owieka przypisywaæ materii, gdy¿ materia nie wytwarza inteligencji ani inteligencja nie osi¹ga ducha.Duch jest przyczyn¹, a jako przyczyna obdarza swe stworzenia moc¹ myœlenia i bytu, czyli wyrazem.Nie ma ¿adnego okreœlenia dla niczego oprócz okreœlenia ducha jako wyrazu, czyli przyczyny.§§ 15-16.Zwyczaj przypisywania pewnych mocy innym, a odmawianie ich sobie jest praktyk¹, która wiecznie wzbrania cz³owiekowi dojœæ do w³asnego mistrzostwa.Myœl powinna zawsze byæ taka, ¿e: Je¿eli on doszed³, to i ja mogê dojœæ tak¿e, gdy¿ ta, co w kimœ spoczywa potencjalnie, istnieje potencjalnie we wszystkich.Dojœcie cz³owieka do szczytu jest tylko objawieniem siebie samego".On osi¹gn¹³, czyli przejawi³ to, czym Ja Jestem – tak nale¿y to pojmowaæ.§ 17.Widzieæ wszystkich ludzi jako ucieleœnienie tej samej postaci potencjalnej, postrzegaæ wszystkich ludzi jako Chrystusa – znaczy usun¹æ wszystkie ró¿nice, gdy¿ rzeczy równe tej samej trzeciej, s¹ zawsze sobie równe.To jest tajemnica nowego porz¹dku rzeczy, w którym pokój i dobra wola zapanuj¹ na Ziemi.Chciwoœæ i walka mog¹ siê rozwijaæ tylko tam, gdzie wystêpuj¹ ró¿nice.§§ 18-19.Czy¿ nie mo¿emy dostrzec raz na zawsze, ¿e to ca³e krêcenie siê ko³o Ziemi mija siê z celem i spowodowane jest unikaniem tego, co istotne? Przyj¹æ centralny fakt – ¿ycie, to uwolniæ siê zupe³nie od wszystkich tych idei i procesów, stoj¹cych poni¿ej tego faktu.Gdy ktoœ dochodzi, staje siê wolny od procesów docierania; cz³owiek musi nauczyæ siê zacz¹æ ¿ycie swe u Pocz¹tku, który jest Bogiem.§ 20.Co cz³owiek zdolny jest poj¹æ, tego mo¿e dokonaæ-jest to stare przys³owie, lecz ma ono jeszcze szersze znaczenie, gdy¿ co mo¿e on poj¹æ, tym JEST.Jest równie niemo¿liwe poj¹æ jak¹œ rzecz, która ju¿ nie jest faktem, jak niemo¿liwoœci¹ by³oby oddychaæ, gdyby nie by³o powietrza.Funkcja w naturze cz³owieka wskazuje na fakt, którym siê ona zajmuje.I fakt poprzedza pragnienie w cz³owieku, gdy¿ pragnienie jest uznaniem faktu i jego istnienia.§ 21.Ostro¿noœæ opóŸnia; œmia³oœæ nie jest arogancj¹, gdy operuje faktami.Jest to tylko przyjêcie tego, co dowiedzione ju¿ zosta³o w¿yciu innych jako równie prawdziwe o nas.*§ 22.Nie ma potrzeby zmieniaæ jednej farmy w drug¹, gdy ta druga te¿ ju¿ istnieje równie prawdziwie.Wiedzieæ, co jest æwiczeniem umys³u, aby pracowaæ w dziedzinie rzeczywistoœci, a nie próbowaæ przerabiaæ coœ w inn¹ farmê rzeczywistoœci.2 + 2 = 4, a 3 + 3 = 6 i nie trzeba przemieniaæ jednego w drugie.Jedno i drugie jest ju¿ faktem przejawionym.§ 23.Jest dalszym ci¹giem tej samej prawdy.§ 24.Nie przerabiacie swego cia³a ani nie zmieniacie swego œwiata, tylko uznajecie rzeczywistoœæ i oddalacie wszelkie fa³szywe pojêcie o rzeczach.§ 25.Cia³o jest ju¿ œwi¹tyni¹ Boga ¯ywego.Musi ono byæ uwolnione od handlarzy walut¹, handlarzy wartoœciami porównawczymi, od idei zysku indywidualnego.Pan Zastêpów i Król Królów musi byæ dopuszczony do œwiadomoœci, aby móc wyraziæ przez cia³o, czym ono JEST.§ 26.Jest zrozumia³y i oczywisty.§ 27.Mistrz, geniusz, Bóg-czlowiek s¹ jedn¹ i t¹ sam¹ rzecz¹, i to jest tylko cz³owiek bêd¹cy Cz³owiekiem, bêd¹cy sob¹, wolny od pojêæ i doœwiadczeñ rasy.§ 28.Cz³owiek nic nie ma do uczynienia oprócz bycia jaŸni¹, gdy¿ kiedy siê zjawia jaŸñ, wchodzi on w dziedzinê dope³nieñ.Jest on jednak¿e wiecznie czynny, gdy¿ wówczas dopiero zaczai pracowaæ.-§ 29.Boska jaŸñ ka¿dego cz³owieka jest awatarem, zbawicielem swej w³asnej istoty, lecz musi on przyj¹æ swego zbawcê, byæ t¹ jaŸni¹.§ 30.Jest przed³u¿eniem § 29.§ 31.Cz³owiek dochodz¹cy do swego boskiego stanu jest ksiêg¹ ¿ycia, otwart¹ przed wszystkimi ludŸmi, jak zwój; pieczêcie ksiêgi s¹ zerwane i cz³owiek ukazuje siê takim, jakim jest
[ Pobierz całość w formacie PDF ]